Sidor

söndag 8 mars 2009

Ambitioner och utfall

Igår var jag på ordförandekonferens på Saco Studentråd. Jag var endast med de tre första timmarna eftersom jag hade bokat in en annan grej på kvällen. Men jag hann i alla fall med det viktigaste - erfarenhetsutbytet.

Det verkar som om problemen inte har ändrats sedan förra träffen - det svåraste är fortfarande styrelsestrukturer, rollfördelning, varumärke och kontinuitet.

Jag hade, och har fortfarande, ambitionen när verksamhetsåret för JSS började att vi skulle vara en välstrukturerad styrelse med klara mål och tydliga resultat. Än är vi inte där. Beroende på många saker. Vi har styrelsemöte i helgen och jag det är dags att ta tag i arbetet och sätta upp tydliga och klara mål tillsammans. Jag är övertygad om att vi kan åstadkomma massor om vi arbetar tillsammans med vägledning av en lite mer strukturerad ordförande (jag). Målet är ju såklart att ambitionerna i slutet av åren sammanfaller med utfallen.

Inga kommentarer: