Sidor

onsdag 15 oktober 2008

Styrelsemöte JSS och SSCO

Vi hade styrelsemöte med JSS igår. MASSOR med motioner till kongressen och annat att gå igenom. Jag har en vice nu i alla fall. Grattis Nathalie!

Det är alltid intressant när man stoppar in sju personer som aldrig har umgåtts, knappt pratat med varandra, och tillsammans ska de ta en massa beslut och enas om gemensamma ståndpunkter. Om inte annat borde det vara en fantastiskt bra social studie.

Jag tror på årets styrelse. Alla verkar hungriga, kunniga och engagerade.

Idag var det styrelsemöte på SSCO. Det snabbaste i organisationens studentminne skulle jag tro. Kristian (ordf) skulle på FUM på Handels, så det var pang, pang, pang, mötet slut på en timme. Det vi diskuterade längst (typ 5 min) var anställbarhet, ett ord som jag tror att jag måste tänka över lite mer innan jag pratar mer om det. Det är lätt att slänga ur sig, för det låter bra, utan att man vet vilket definition man vill ha på det.

Inga kommentarer: