Sidor

onsdag 23 december 2009

Vikten av vänner

Sitter här och slösurfar efter en bananpannkakebrunch utan dess like med världens bästa Love. Love har flytt landet till förmån för Berlin, vilket gör att vi ses, typ, aldrig. Det är väldigt tråkigt, för en utav de många saker som Love är bra på är att hela tiden få en att utmana och fundera på sig själv och sina mål, och därmed även sina bra och dåliga sidor. Love är en väldigt bra sparringpartner för karriären.

Detta är något som väldigt ofta glöms bort i vänskaper - hur de för dig framåt. Vänner uppskattas för många saker - roligheter, axeln att luta sig mot vid tråkigheter, en väg ut ur tråkiga dagar och så vidare - men väldigt sällan för det de gör för självkänslan och förmågan att ta sig framåt i livet. Mycket det mina vänner har sagt till mig och gjort för mig har gjort mig till en större och starkare människa. Det vännerna ger mig går inte att mäta i någonting mer än min framgång. Jag hade inte varit någonstans om jag inte haft vänner runt omkring mig som peppat, hejat och trott på mig. Även de vänner som har sagt att nu får du skärpa dig, och såhär kan du inte göra. De pushar mig hela tiden framåt, dels genom att peppa mig, dels genom att själva göra framsteg som ger mig lust att gå vidare.

Love är min vän men även karriärsparringpartner. Han var en av de första som jag bollade idén om ordförandeskapet på Saco Studentråd med och han gav mig massor att tänka på, vilket jag verkligen värdesätter nu. Jag har flera sådana vänner, som ständigt ser mina potential mycket bättre än vad jag gör. Så se till att hitta din/a Love, vännerna som ger dig en skjuts framåt, både privat och i karriären. De är ovärderliga. Och till mina vänner, tack för att ni finns där, och får mig att ta det där osäkra steget som är så läskigt, men så värt det!

Inga kommentarer: