Sidor

fredag 11 december 2009

Dagen efter Nobel

Nyss hemkommen från Bryssel ligger jag och i soffan och tittar på Nobelkonserten. Jag har haft det mycket bra på mitt första ETUC (European trade union confederation) Youth Committee Meeting (typ, såhär bra), men känner mig ändå smått bitter över att ha missat Nobel NightCap för första gången på fem år. NightCapen är efterfesten till Nobelfesten och brukar vara en strålande temafest för runt 1000 privilegierade gäster. Det har blivit lite av en tradition, och det känns mycket märkligt att inte delta i den, eller några andra av Nobelfestligheterna, i år. Men med nya uppdrag kommer nya traditioner och, som är fallet med ETUC, massor av nya, ovärderliga kontakter.

Imorgon ska vi ha överlämningsmöte med Saco Studentråds nya och gamla styrelse. Jag ser fram emot en helg fullproppad med utbildningspolitik, men kanske mest emot badtunnan som enligt ryktet ska finnas där ute på Nynäs havsbad.

Inga kommentarer: