Sidor

söndag 28 juni 2009

Början på resan

Jag sitter just nu på bussen på väg till Nynäshamn och båten som
ska ta mig till Gotland. Resesällskapet för dagen är det sköna
gänget från SSCO, som jag även ska bo med. SSCO kommer även hålla
i ett av de första seminarierna jag ska på, It's the education
stupid!, som handlar om att utbildning är det som för samhället
framåt. Seminariet hålls i samarbete med TCO.

Idag ska jag försöka gå på ett seminarium om utbildningsavgifter
där Saco Studentråds ordförande Stina Hamberg ska sitta med i
panelen. Utbildningsavgifter är väldigt på tapeten just nu. En
proposition om avgifter för studenter utanför EU/EES kommer att
läggas fram till riksdagen under hösten. JSS är emot studieavgifter,
ett inlägg om varför kommer senare under veckan.

Andra höjdpunkter under veckan är Saco Studentråds unga med makt-
mingel, min och Hanna Berheims träff med S-studenters ordförande
Kajsa Borgenäs och SFS och Saco Studentråds aktion mot studieavgifter.

Hoppas ni får (nästan) lika kul som mig genom att följa bloggen.

Inga kommentarer: