Sidor

fredag 14 november 2008

Mera basket åt folket!

Jag har precis kommit hem från Solna Vikings mot Sundsvall Dragons i Solna hallen. Sacos ordförande, Anna Ekström, var vänlig nog att bjuda med mig. Tack Anna! (För övrigt känner jag mig som en liten miniversion av henne med mitt engagemang i Jusek, min förkärlek för arbetsrätt och basketintresset). Jag har inte insett hur mycket jag saknar basketen.

Jag övergav mitt coachande i höstas till förmån för Jusek och extrajobb (som jag ff inte har). Innan dess coachade jag världens bästa lag (kanske inte resultatmässigt, men i övrigt) Järfälla Baskets P 95 som även i år gör en bra säsong i serien. Förra året blommade de verkligen ut och började spela riktig basket, till skillnad från säsongen innan. Så fort jag har tid och möjlighet kommer jag ta upp coachandet igen. Det är så himla roligt!

Och alla ni som har något intresse för basket - gå och se en match! Det är en sport som måste öka antalet besökare för att kunna utvecklas.

Inga kommentarer: