Sidor

fredag 14 november 2008

Det är mycket nu...

...därav tystnaden på bloggen.

Jag kan glädja alla trogna (?) läsare med att jag fick AB (högsta betyg) på arbetsrätten. YEY! Jag dunkar mig själv lite grann i ryggen. Hur det gick på min andra tenta, det vet jag inte än. Nästa fredag kommer domen. Då är det även dags att skriva en annan resttenta, Internationell privat- och processrätt. Jag håller tummarna för tredje gången gillt.

I måndags var det styrelsemöte med SSCO, ett riktigt mastodontmöte. Trots att det kändes som om vi inte hade så mycket att avhandla tog mötet nästan tre timmar. Men det är en riktigt rolig styrelse att sitta i, det känns som om arbetet SSCO gör verkligen gör skillnad.

Igår hade vi styrelsemöte och överlämningsmiddag med JSS. Mötet gick riktigt bra (men vi hann såklart inte avhandla allt vi skulle) och det var en väldigt trevlig middag. Det känns även här som om det kan bli ett bra år. Dock måste det interna arbetet struktureras upp och styrelsens arbete klargöras ännu mer. Som det är nu går halva året till att komma på vad man ska göra och andra halvan till att utvärdera det man skulle vilja ha gjort. Inte hållbart i längden. Men nu ska här struktureras!

En annan nyhet för JSS är att vi är på väg att skapa ett internet forum där vi kan diskutera saker mellan mötena. Tanken är att det, efter en utvärderingsperiod, ska vara öppet även för lokalstyrelserna och mentorskapsprojekten och att det i det långa loppet ska ledat till en bättre förankring av styrelsen bland de lokalt förtroendevalda.

Förövrigt blev jag i onsdags intervjuad av Jusektidningen angående mina internetvanor och mitt bloggande. Det var inte kul att reflektera över hur mycket tid jag spenderar på internet, som jag skulle kunna göra något vettigare av. Men sjukdomsinsikt är första steget mot ett tillfrisknande. Ska bli kul att läsa artikelserien när den dyker upp!

Inga kommentarer: