Sidor

måndag 29 september 2008

Första dygnet som ordförande

Igår var en bra dag. Igår blev jag vald till ordförande för Juseks studerande sektion. Det är med skräckblandad förtjusning som jag tar mig an uppdraget. Det ska bli riktigt, riktigt roligt, men det är mitt första uppdrag som ordförande så en och annan blunder kommer nog mina ledamöter i styrelsen få stå ut med.

Min första representaton blir på lördag då det är ordförandeträff på Saco Studentråd. Det är en möjlighet för ordförandena i alla förbund i Saco federationen att träffas och utbyta erfarenheter. Det ska bli roligt. Jag ska förbereda ett litet framförande om JSS och vad vi ska göra under året. Intressant, eftersom vi inte ens har hunnit skriva en verksamhetsplan. Jag får väl prata lite om JSS som helhet istället.

Generellt är jag inte speciellt glad över att det är måndag. Det var en kamp att släpa sig ur sängen kl 09.10 imorse. Nu, 40 min senare, sitter jag fortfarande med 80-talsfrisyr vid frukostbordet i köket och dricker kaffe med en katt på golvet som jamar för uppmärksamhet. Dags att ta mig an dagen och veckan och bege mig till universitetet för lite studier. Löntagarrätt står på schemat idag.

Inga kommentarer: