Sidor

tisdag 21 juli 2009

Hej Konsument!

Jag är alltid så avundsjuk på alla kändisar (nåja) som får vara med i Hej Konsument! i DN På stan, så nu har jag gjort en själv. Gör en du med!

Bästa promenad (i Stockholm): Till närmsta tunnelbanestation, är ingen promenadmänniska. Annars - någonstans jag aldrig varit förr.

Favoritgata (i Stockholm): Övre delen av Swedenborgsgatan på våren när träden precis slagit ut.

Favoritdrink (och i vilken Stockholmsbar)? (Hallon)mojito på Sjögräs, helst då Per jobbade där.

Äter lyxmiddag på (i Stockholm): Inte så ofta, men senast på Sjögräs

Bästa mikromaten: Rester

Favoritförort (i Stockholm): Midsommarkransen

Fikar gärna på (i Stockholm): Snabbis - Barista på Götgatan. Länge - på min balkong

Bästa lunchställe (i Stockholm): Herman's

Bästa brunchen (i Stockholm): Mosebacke - för läget och musiken

Bästa kaffet (i Stockholm): Barista för etiken och islatten, Sosta för kaffet

Bästa konsertlokalen (i Stockholm): Allhuset

Bästa baren: Sjögräs

Här bjuder jag mamma på middag: Peppar

Här bjuder jag pappa på middag: Hemma

Senaste Stockholmsupptäckt: Båtturer på Mälaren

Senast sedda teater-/dansföreställning: Caution - Bounce

Senast sedda utställning: Hasse och Ia Karlssons gemensamma vernissage vid biblioteket i Simrishamn.

En bra gå bort-present: Onödig kökspryl, typ gasbrännare till créme brylée

Favoritlyxartikel: MacBook

Läser just nu: Den andra systern Boelyn, Jonathan Strange och Mr. Norris (tror jag den heter)

Läser helst: Fantasy och chick lit.

Favoritråvara: Avocado

Favoritfärg: Röd

Favoritmärke: Adidas

Favoritskor: Sneakers

Klädkonto per månad: 500-3000 kr

Dricksprocent: 10 %, vid bra service

Modeförebild: "Vardagsmodeller" på stan

Motionerar: Sporadiskt, oftast på Friskis Ringen

Mest överskattade affär (i Stockholm): NK

Det dyraste jag har köpt: iPhone

Favoritprodukt på Systemet: Red Stripe och prisvärda röda viner

Favoritprodukt på Apoteket: Det mesta, Apoteket is the shit

Bästa fyllekäket: (Tyvärr) Donken

Lyssnar på: Regina Spektor och gemensamma spellistor på Spotify

Bästa förfestmusiken: Gamla godingar

Senast gnolade: Straight out of Compton - N.W.A.

Senast köpta skivan/-låten: Regina Spektor - far

Mitt sämsta köp någonsin: Läderstövlar för 1 200 kr som jag använde 2 gånger

Dansar helst till: Rn'B, HipHip och electro

Senaste impulsköp: Scarf på H&M

Senaste fyndet: Linne och t-shirt på Monkis rea

Senaste secondhandfyndet: Massor av grejer från Sofis utrensade garderob.

Fulaste klädfärg: på mig - gult

I dvd-spelaren/datorn: Sex and the city, serien

Användbar pryl: Cykel

Mode jag aldrig vill se igen: Den höga snedluggen. En gång är en gång för mycket

Värsta huvudbonaden: Hårhjälm p.g.a. för mycket hårprodukter

Bästa huvudbonaden: Mössa, cykelhjälm

Favoritaccessoar: Scarf/sjal

Bil/Transportmedel: Kollektivt, helst blåbuss 3

Återvinner: papper, plast, metall och glas + miljöfarliga saker

Hejar på/håller på: 08 Stockholm Human Rights och Järfälla Baskets pojkar födda 95

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Fejsbookar

Inga kommentarer: